HomeNieuwsOprichting SGP Afdeling Hardenberg

Oprichting SGP Afdeling Hardenberg

Publicatiedatum: 13 okt. 2017

Hardenberg - Inwoners van Hardenberg kunnen op 21 maart 2018 SGP stemmen. Die boodschap was vrijdagavond 13 oktober te horen tijdens de oprichtingsvergadering van de SGP-afdeling Hardenberg.

De oprichtingsvergadering bij De Kleine Belties vond plaats in het bijzijn van zo'n veertig belangstellenden. Partijvoorzitter M.F. van Leeuwen verrichte de oprichtingshandeling door het bestuur van de afdeling het net nieuw verschenen boek ‘Politiek met de Bijbel’ te overhandigen.

Kees van der Staaij bracht in een videoboodschap zijn felicitaties over. 'Je hoort wel eens zeggen: als je niet aanwezig bent als SGP, kun je dan niet beter van verkiezingsdeelname afzien? Gaat dat niet ten koste van andere christelijke partijen? Onze ervaring is een andere. De afgelopen keer zagen we in Bunschoten dat het CDA gelijk bleef, de ChristenUnie zetels won en de SGP van 0 met 2 zetels binnenkwam. Er is ruimte voor meer SGP in de gemeente,' liet hij weten.

Eerste Kamerlid Peter Schalk ging in zijn speech tijdens de avond in op de vraag op welke manier Bijbels genormeerde politiek het verschil maakt. Hij riep daarbij de aanwezigen op tot meedoen in de politiek. 'SGP’ers worden geroepen om naar voren te stappen en iets uit te dragen. Ook al is dat niet altijd even gemakkelijk.'

Nu het besluit gevallen is om deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen, gaat de afdeling bezig met het kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma.